Valvalsval...

Det är nu det gäller... om två dygn vet vi om vi för första gången i svensk historia får en kvinnlig statsminister, mer känd för sitt Tobleronemissbruk än sin politik, eller om vi för första gången i svensk historia får en omvald sittande borgerlig regering ledd av en vit neger...
Satte du kaffet i vrångstrupen? Förlåt, det var inte meningen. Jag har aldrig utgett mej för att vara politisk korrekt och senast i förrgår läste jag en bok för mitt barn där detta hemska ord - "neger" - förekom inte bara en utan minst två gånger. Gör detta mej till en dålig förälder? Boken, by the way är ingen mindre än Robinson Kruse, skriven av Daniel Defoe för snart 300 år sedan. På den tiden hämtade man gärna negerer i Afrika för att låta dem arbeta som slavar i det vilda landet i väst. Daniel Defoe var uppenbart emot detta och beskriver i sin bok hur en spansk köpman faktiskt försöker stoppa detta. På 1700-talet var det ingen som ifrågasatte om detta ord var ett skällsord... Jag vill fortfarande hävda att "negrer" är det rätta ordet för svarta människor som har sitt ursprung i Afrika (inte att förväxla med "Nigger" som jag anser vara ett skällsord). Neger är latin och betyder, som vi alla vet svart. Ska vi hellre säga färgad? Men dom är ju inte färgade, dom är ju födda så... Det är vi som färgar oss genom att kleta en massa smink i anskitet och steka oss i solarier... Nåja... jag känner faktiskt till en "färgad neger", han är mej veterligt dessutom den ende person som hittills blivit begravd i plaståtervinningen (läs gammalt inlägg här)
Well, tillbaka till Reinfeldt. Hans farfars farfar hette John Hood och var Amerikansk cirkusartist och gjorde Reinfeldts farfars farmor på smällen när han bodde här en tid i början på 1880-talet. (läs mer här)
.
Stilig karl!

Hur det än går för det röda vs blåa laget är en sak säker. Sverigedemokraterna kommer att få fler röster än någonsin p g av sitt martyrskap i valrörelsen. Inget parti i sverige har fått hönsfabrikerna att göra en sån fantastisk vinst på ägg som inte äts till frukost... Att kasta ett ägg på en Sverigedemokrat tycker jag är ett större hån mot hönan som krystat fram det än mot Sverigedemokraten. Han är inte ens mödan värd att offra ett ägg på. Vad vi inte heller får glömma är att dessa killar och tjejer en gång i tiden marscherade runt i bruna skjortor...
.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Men hej! Så glad att se Dig igen, Har inte tittat till Dig på länge, ser nu att Du haft time aut!?

Ofrivilligt! ja, datorer är ett "folk" för sig som man inte blir klok på, jag stretar vidare med min XP vågar inte röra i det! Hela konkarongen blir segare för var dag!!

Nu kam vi ju träffas då och då igen!?

Ja,vår lilla Rut är borta sedan många månader, jag tänker på henne och minns henne med glädje, går in på hennes blogg ibland för att få tröst!

ibland tänker jag att snart är det min "tur"!

Vad händer med bloggen då?

Kramen på Dig och kämpa vidare!

2010-09-18 @ 09:19:22
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Kerstin

PS.

Robinson Kruse läste min kära mormor för mig innan jag kunde läsa själv, underbar bok!

Glad att den fortfarande läses, och neger var ju inte det fula ord som det är i dag.

Fin storry om Rainfeldt!

DS.

2010-09-18 @ 09:23:54
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: pinglan

Haha jaa, vad ska man säga om en sån video? Det var ju kul att den var filmad nästan hemma hos mig... Men det var synd att det var ett pucko som blev filmad... :P

2010-09-18 @ 21:20:56
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Per-Anders

Det viktiga är väl trots allt att man inte ska behöva bli kallad för något som man upplever som kränkande. Fast Reinfeldt som vit neger var kul!

2010-09-19 @ 00:23:38
URL: http://peranders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0