Jag trodde...

I min enfald trodde jag att jag skulle bli bombarderad av propaganda från scientologerna men inte ett pip har jag hört från dom. Kanske det där personlighetstestet jag gjorde på nätet slarvats bort i cyberrymden. Jag har kanske glömt klicka på nån viktig ruta...  Eller så kanske dom genomskådat mej... Skit samma...

En annan spännande grej har hänt. Jag har fått något som jag misstänker vara ett  "Nigeriabrev". Det lyder så här:

Dear In Christ,

God is a spirit, and they that worship him must worship him in spirit

and in truth. Based on this scripture, it became obvious that I should

do the right thing if I must enter into the kingdom of God.I am Deacon Elijah Arturo Nye the legal adviser to late Mr. Mike & Carol Hall, a God

fearing and dedicated couple. They were very wealthy but had no

child. They travelled to Patong-Thailand for Christmas holiday but met

death on the 26th of December 2004 during the

Tsunami disaster

(http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/bristol/4153821.stm

As their legal adviser, before their death, the husband Mr. Mike Hall

instructed me to write his WILL, because they had no child, he

dedicated their wealth to God. They had a lot of landed properties

houses Stocks/bonds, etc. According to their instruction. According to

the WILL, their assets should be given out to a ministry for the work of God. As their legal adviser, all the documents for the fund

that are deposited with the Vault company are in my care.

As a born again Christian , I have been reading my bible and I have to

do what is lawful and right in the sight of God by giving out the fund

to the chosen ministry for the purpose of God's work as instructed by the owners before there death. After my fasting and

prayers Today, I asked God to make his choice and direct me to an

honest Christian or the chosen ministry that deserves this fund by his

Grace. I then came across your address on the Internet.I appeal to you

to use the fund wisely for things that will glorify the name

of God.

May God bless you as you make up your mind to work for God.Do get

back to me with your complete particulars so that we can proceed in

holiness.Please reply only via([email protected])

Remain Blessed.

Elizabeth & Deacon Elijah Arturo Nye

De som skickar dessa brev, som enda syfte att blåsa folk på en väldans massa pengar. Läs allt om dessa bedrägerier här och här. Det lustiga med brevet jag fått är att jag blivit utvald för att jag är en god kristen. Men jag är ju inte överhuvudtaget kristen! Jag är inte döpt i någon kristen församling, varken lutheransk, katolsk eller ortodox. Jag är en odöpt hedning och så även mina barn.

Det har visats reportage både i Plus och Uppdrag granskning om dessa bedrägeribrev. Ska bli spännande att se vad dom vill när dom skriver nästa gång...


Kommentarer
Postat av: pinglan

Jag får väl en sisådär 4-5 såna brev i veckan. Helt sjukt att folk faktiskt går på det! Jag har vunnit en miljon på min email adress typ. Buffel och båg är vad det är! Hugaligen!

2009-05-23 @ 21:46:39
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Mia

mmm det finns mycket lurendrejeri... Jag råkade på en sådan på en s.k dejtingsajt, som "råkade" hamna i olycka i Nigeria som turist och behövde låna pengar av mig för att komma loss. Ja, jag är inte så lättlurad.... tyckte det var ganska uppenbart att han ljög, en del i vår tidigare korrespondens som inte stämde så jag blev inte speciellt förvånad.



Pengar fick han inte, först ett vänligt nej, när han fortsatte att böna och be så fick han sig en utskällning där jag berättade vad jag tyckte om honom! Sedan hörde han aldrig av sig.



Trots allt så tycker jag det är märkligt att folk är så godtrogna att de går på dessa brev...

2009-05-24 @ 10:05:22
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Tänk vad folk kan göra för pengar... var e samvetet?

2009-05-24 @ 23:52:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Kerstin

Har klarat mig undan!

Annars finns ju förutsättningarna, gammal prästdotter, lätt att lura?!

Ha det gott i sommarvärmen!

2009-05-26 @ 09:42:07
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Per-Anders

Scientologerna har nog inte hört av sig för att de helt enkelt läser din blogg. Brevet du fått är har nog samma syfte som scientologernas verksamhet: bedrägeriförsök i Guds namn.

2009-05-26 @ 23:31:45
URL: http://peranders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0