Till vila

Fredagen den 6e var det bagravning för min älskade storasyster. Släkt och vänner hade fyllt St Olofs kapell i Lund för att ta ett sista farväl. Eftersom att vi inte är med i svenska kyrkan, blev det en borgerlig begravning. En mycket duktig Officiant höll i begravningsceremonin och jag tror att min syster fick just en sådan begravning som hon allra helst velat ha om hon fått planera den själv. En skiss som syrran hade gjort en gång prydde programbladet. Denna skiss gjorde hon för en herrans massa år sedan och ville gärna använda till något men kunde inte bestämma sej till vad...


I somras berättade hon för sin man att hon gärna ville att de skulle spela "Don't worry be happy" med Bobby McFerrin på hennes begravning om det nu mot förmodan... Hon fick som hon ville och ett annat stycke av en av hennes favoritmusiker fick inleda begravningen.



Något liknande har nog aldrig spelats i St Olofs kapell...

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag blir rörd. Förstår att din syster kämpat färdigt nu och fått en vacker begravning. Skissen hon gjort imponerar på mig, mycket vacker! Musiken imponerar också... Jag har aldrig hört Stimmhorns "Triohatala" tidigare vad jag vet, pampig, originell. Tycker den passar utmärkt i en begravningsgudstjänst.



För mig känns det som om din syster fick en mycket personlig begravning och det är så det ska vara, tycker jag.



Mia

2009-03-08 @ 08:03:17
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: pinglan

Nu gråter jag:(

2009-03-08 @ 15:59:48
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Woopsidaisys mamma.

Tack. Jag älskar dej.

Puss Mamma.

2009-03-08 @ 20:49:20
Postat av: pappa B

Vackert avslut på ett kämpigt men jag hoppas vackert liv. Du är stark du, lilla Woopsan

Varm kram

pappa B

2009-03-09 @ 11:18:26
URL: http://www.ojohan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0