Ulf Lundell i Öppna Österlen-landskap

Jag trivs bäst i öppna landskap,nära havet vill jag bo,
några månader om året, så att själen kan få ro.
Ja, då skaffar man en sommarbostad utanför Kivik på skånska österlen...
Jag trivs bäst i öppna landskap, där vindarna får fart.
Där lärkorna slår högt i skyn, och sjunger underbart.
För annars hade jag väl skaffat en liten ö i Stockholms skärgård...
Där bränner jag mitt brännvin själv, och kryddar med Johannesört,
och dricker det med välbehag, till sill och hembakt vört.
Undrar varför inte Polisen slagit till... han har ju bott där i 12 år...
Jag trivs bäst i öppna landskap, nära havet vill jag bo.

Jag trivs bäst i fred och frihet, för både kropp och själ,
ingen kommer in i min närhet, som stänger in och stjäl.
Men så började Kivik Art Centre bygga nåt förbannat torn...
Jag trivs bäst när dagen bräcker, och fälten fylls av ljus,
när tuppar gal på avstånd, när det är långt till närmsta hus.
Men då började Ulf gala och fick fanimej rätt!
Men ändå så pass nära, att en tyst och stilla natt,
när man sitter under stjärnorna, kan höra festens skratt.
Bara ingen syns...
Jag trivs bäst i fred och frihet, för både kropp och själ.

Jag trivs bäst när havet svallar, och måsarna ger skri,
när stranden fylls med snäckskal, med havsmusik uti.
Ja, just det... det fattas strand med sand i skärgården...
När det klara och det enkla, får råda som det vill,
när ja, är ja, och nej, är nej,och tvivlet tiger still.
Och nollåttorna är ju så himla ambivalenta...
Då binder jag en krans av löv, och lägger den runt närmaste sten,
där runor ristats för vår skull, nån gång för länge sen.
Men inte faen begriper man vad som står på dom...
Jag trivs bäst när havet svallar, och måsarna ger skri.
Och så bor jag ju inte så långt ifrån gaphalsen Gudrun Schyman... om brännvinet skulle ta slut...


Föll inte herr Lundell på läppen...


Kommentarer
Postat av: Thommy M.

Verkligen träffande uttryckt...

2009-06-25 @ 17:03:16
URL: http://thommym.wordpress.com
Postat av: Gråbossen

Braa kommenterat till Lundells sång - framför allt den sista. ;-)



Såna meloner bör det vara två av och den här var väl lite "oversized".

2009-06-25 @ 18:30:00
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Fan va bra skrivet,han är ensam igen oxå,ingen kvinnna orkar med han i längden,var ett reportage i NWT idag,mina kvinnor får inte jobba för då blir deras stämpelur ett ur som gäller mig oxå så mina kvinnor lever av mina pengar och ibland drar jag till kontinenten och det får dom finna sig i,nej då är det bättre att va murare med fötterna på marken och knäcka extra som tandläkare ibland,ha så bra.

2009-06-25 @ 18:33:15
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Beate

Mycket fyndigt måste jag säga :-) Tornet är GRÄSLIGT!!! Men det finns ju granater och bomber. Anlita några ligister ;-)

2009-06-25 @ 22:38:48
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Weirdo

Hahahaha...där slog du mitt i prick! Bra inlägg...

2009-06-26 @ 15:56:49
URL: http://heltkul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0