Dags för en ny religion

Jag har fått en uppenbarelse och jag känner i hela kroppen att jag måste dela med mej av denna fantastiska upplevelse. I min uppenbarelse såg jag det hela mycket klart och tydligt framför mej och detta kommer antagligen att inspirera mej till att starta en ny religion.

Gud skapade jorden, havet, växterna och djuren och allt det där på 5 dagar, det vet vi ju alla, eller hur... Sen skapade Gud Adam som en avbild av sej själv, eller hur... Adam gick omkring på jorden och gjorde... ingenting särskilt. Han höll på att svälta ihjäl för ingen lagade mat åt honom. Han frös för ingen sydde kläder åt honom. Han stank för ingen sa åt honom att tvätta sej. Kort sagt, han var helt värdelös. Gud blev mycket besviken. Det var inte detta Gud avsåg med sin skapelse. Gud ville ju göra något fint... nåt som speglade Gud!

Då bestämde sej Gud för att göra en bättre avbild. Någon som var intelligent, självständig och med lite "jäklaranamma"! Då tänkte Gud att om jag tar ett av Adams revben så kan jag skapa en ny avbild av mej själv. Men så kom Gud på att om Gud tog ett revben av Adam, skulle han givetvis förblöda. Dessutom skulle det göra väldigt ont. Gud var ju ingen barbar så Gud tog en av Adams två penisar istället. Jo, du läste rätt - Adam skapades med två penisar men eftersom han måste hålla upp fikonlövet med ena handen, kunde han inte hålla i båda penisarna med andra handen, varvid han ofta kissade ner sina fötter. Så Gud tog och ryckte av den ena penisen och skapade en ny avbild av sej själv. Denna avbild kallade Gud för Eva.


Adam och Eva

Eva var praktisk, intelligent och full av godhet. Hon fick Adam att överleva genom att laga mat åt honom och se till att han inte frös ihjäl. Dessutom såg hon till att han snyggade till sej lite. Men Adam var fortfarande en klumpeduns. En dag när de skulle äta ett äpple som Eva plockat från kunskapens träd, satte han äppelbiten i halsen och lyckades inte få ut den igen. En stor hård svullnade framträdde på halsen och det är detta som vi idag kallar "Adamsäpplet". Det var denna händelse som gjorde Gud arg och förvisade Adam ur Paradiset. Gud tyckte nämligen inte om den nya, konstigt mörka röst som Adam fått. Eftersom Eva visste att det skulle innebära döden för Adam, beslöt hon att följa honom för att se till att han inte dog av svält eller blev uppäten av ett rovdjur. Det var ju trots allt hon som bar på intelligensen, modet och förmågan att överleva. Kort sagt - det var stake i henne! Men så var hon ju också skapad av en penis!

Vad som sedan hände stämmer ganska väl överens med det som står i bibeln. Jag skulle vilja kalla denna uppenbarelse för mitt "Eva-gelium".

Detta var uppenbarelsen jag fick och jag hoppas att ni som läser detta tycker att det verkar realistiskt. Ni som vill, får gärna bli mina lärjungar. Dela gärna med er av detta inlägg när ni bloggar så detta viktiga budskap sprids. Ju fler som läser detta desto bättre. Kanske detta kan få världen att förstå att det inte räcker med att vara ett kukhuvud utan man måste ha lite mer stake än så.

Kommentarer
Postat av: Bjorne

Vet inte om jag platsar men hoppas på en lärjungeplats och få förkunna din religion,får man lön eller, jäkla bra uppenbarelse får jag säga,och erkänner att du hade rätt angående läkarbesöket,ha så bra.

2009-07-14 @ 22:56:25
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: marma

Har inte läst några inlägg hos någon än men måste ändå svara dig! Café Annorlunda var likadant som alla andra - vi fick inte plats!! Skåne är för trångt!!! iv måste åka dit nån gång after season or before season!

Kramar/marma

2009-07-14 @ 23:13:04
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Gråbossen

Du verkar var av samma tåga som den ursprungliga Eva. Det är tur att vi stackars veka män har sådana som du till att ta hand om oss. ;-)

2009-07-14 @ 23:26:37
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Per-Anders

Låter som någon sorts blandning av Feministiskt initiativ och Judendom. Har din nya religion ngt namn? Eva-gelium var ju namnet på uppenbarelsen.

2009-07-15 @ 00:34:54
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vet inte om jag ens vågar kommentera, men jag tar risken!

Det ligger en hel del i den uppenbarelse Du fick!

Som prästdotter har jag ju ifrågasatt en hel del av det som människor präntat ner i Bibeln!

Har Du läst Jonas Gardells sista bok?

Ha det!

2009-07-15 @ 09:22:40
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: marma

Nämen gu' va' kul! En alldeles ny religion som man kan skriva under på....fniss! Ska dela med mig till mina kompisar!

Kramar/marma

2009-07-15 @ 20:25:45
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

Nej Björne... Naturligtvis får man inte betalt. Men å andra sidan kostar det inget heller. Det enda jag önskar är att man sprider detta "Eva-gelium" och lever som man lär...



Nej Kerstin, jag har inte läst Gardells senaste bok. Jag antar att du syftar på "Om Jesus". Men jag kommer att läsa den. Jag gillar hans böcker.



Jag är glad att ni uppskattar min "uppenbarelse och att ni tror som jag. Min nästa uppenbarelse - den om jesus kommer så småningom som ett inlägg. Den är oxå lite speciell.

2009-07-15 @ 23:23:10
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Mia

Sorry, jag blir inte din lärjunge... Lever så gott utan någon religion... :-) Däremot tyckte jag ditt inlägg var kul... Men det är förstås en helt annan sak!

2009-07-16 @ 10:37:37
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0