wine-gums

Hur gick det sedan? Efter att ha fastat i 3 dagar blev tarmen bättre. Jag bröt fastan med en brunch med mina spelnördskompisar på SMAK, konsthallens restaurang. Vi skulle käka lite samt planera in vårens spelträffar. Det är rent märkligt vilken bunke människor som kan samlas på ett sånt där ställe! Det var ett sånt kackel på folk i den där restaurangen att vi tyckte att vi måste flytta på oss om vi skulle kunna höra varann. "Men hey", sa jag... "det är ju VI som låter... tyst ett ögonblick"...alla tystnade och mycket riktigt, det blev näst intill knäpp tyst i lokalen... Alltså, det var inte dom andra gästerna, utan vi som kacklade... 13 man som gaggade i mun på varann... Vi kunde alltså lugnt stanna kvar och hålla vår planering och tyckte att det var ett under att vi inte blev utslängda.



Och på kvällen slank ett par godisbitar ner. Åh så gott det är med godis. Speciellt Vingummin. Men det ska vara Bassett's och dom ska vara alldeles nya. Dom svarta är godast. Dom gröna har en tendens att vara lite hårdare än dom andra. Jag rangordnar mina vingummin så här:

1. Svarta
2. Röda
3. Gröna
4. Brandgula
5. Ljusgula

Dom Gula får inte ens vara med på listan för dom ser ut som urin och smakar skit. Dom är dessutom alldeles för många i en påse. Dom svarta borde varit betydligt fler. Jag önskar att man kunde köpa vingummipåsar med endast svarta vingummin. När killarna var små, var jag lite ful... Jag ville ju ha dom svarta vingummina för mej själv. Jag sa att "Det är bäst att mamma tar dom svarta, dom smakar lakrits och det tycker ni ju inte om". Tänk... jag ljög för mina små gullungar. Jag är en usel människa... Förlåt.

Idag har min mellanpojke fyllt 18 år. Hurra för honom! Vi firade med att ta en middag på vår favoritkrog och naturligtvis passade han på att dricka en laglig öl till maten. Han är en sån supergo' kille och har en sån supergo' flickvän. Jag hoppas på att få bli hennes svärmor en dag. Då blir kanske jag oxå supergo'.


Kommentarer
Postat av: Izabell

tack för en fin gårkväll med god mat och trevligt sällskap!

Kram Izabell

2009-01-27 @ 15:17:05
Postat av: Per-Anders

Vingummin..? I det perspektivet är nog makaroner rena gourmetmaten. Innehåller vingummin ngt annat än kemikalier? :)

2009-01-27 @ 20:47:42
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Mia

Vingummi... det finns bättre godis tycker jag... men smaken är som baken förstås! Jag tycker det låter som om du redanÄR en supergo´ person, något du inte kan bli men väl förbli...

2009-01-28 @ 21:59:03
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: hihi

Det finns bassets påsar med bara svarta i! men då får du åka lite finlands båt!

2009-01-30 @ 13:32:39
Postat av: woopsidaisy

nej, jag hatar finlandsbåtar...

2009-01-30 @ 14:03:40
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0