Idag är det illa

Fy fan vad synd om mej det är nu. Och jag tar tillbaks det där om måndagar som jag skrev för ett tag sen. det är inget fel på måndagar. Det är onsdagarna det är fel på. Eller kanske det är mej det är fel på på onsdagar. Fy fan. Igår var det onsdag. Jag skulle köra upp klinker från källaren till min kollegas badrum (jag skulle vara lite hygglig...) Jag lastar klinker på en säckakärra, för vilken gång i ordningen vet jag inte, ska bara rycka upp den för en tröskel, båda mina fötter tappar greppet om golvet, far framåt och jag dråsar ner på rumpan med hela min tyngd, hållandes i kärran och får allt över mej dessutom. Paff som en paltkaka sitter jag där och kan inte röra mej. Undrar va fan va de som hände... och jag kan inte lyfta kärran som väger typ 120 kg och jag kan inte komma loss... Kissnödig är jag såklart... Fan vilken tur att ingen var där och såg detta spektakel... dom hade ju skrattat ihjäl sej. Fast å andra sidan, hade nån varit där så hade denne nån hjälpt mej lyfta över kanten och detta hade aldrig hänt.

Så småningom kom jag loss. lyckades lyfta upp kärran och komma upp till min kollega med fanskapet. beklagade mej lite över hur jävla ont jag hade och fick så småningom åka hem och slänga mej i ryggläge. Idag känner jag mej jävligt mörbultad i ändan, ryggen och magen men jag har nog inte fått någon direkt skelettspricka eller nåt sånt där annat allvarligt typ inre blödningar eller hjärnskakning eller så... jo, man kan faktiskt få hjärnskakning av att falla hårt på ändan.


En som inte kan få hjärnskakning...

Men ont som fan har jag och det enda positiva med detta är att jag hr nu tid att ta mej en runda på datortangentbordet och motionera mina små fingrar. Fy fan vad man hittar mycket kul. Har varit inne och nosat på Mia's blogg som är otroligt bra och läsvärd. En dam som bloggat ett bra tag och har mycket vettigt att säga. Där länkar hon till en rolig sajt där man kan partitesta sin blogg. Man kopierar in en hel blogg eller ett textstycke och så får man veta hur politiskt vinklad texten eller bloggen är i ett enkelt stapeldiagram. Riktigt kul! Min blogg är överlag något vänstervriden. Naturligtvis får man ta det hela med en väldigt stor nypa salt. Vid senaste valet, gjorde jag ett sånt där politiskt test i nån kvällstidning för att se vilket parti man mest sympatiserade med om man inte visste vad man skulle rösta på... jag visste absolut att jag skulle rösta på miljöpartiet. Testet visade klart och tydligt att jag var kristdemokrat! Fan vad jag skämdes. Kristdemokraterna är typ det sista partiet jag skulle rösta på...

Jag har tyvärr svurit mycket i min blogg och ber om ursäkt för detta. Jag har bara sååå fruktansvärt ont och det är bara så otroligt synd om mej att jag måste få svära lite. Jag kommer ändå inte till himlen när jag dör.

Kommentarer
Postat av: Bosse

Det är verkligen synd om dig. Det var ju inget duntäcke du bredde över dig - 120 kilo klinker. Hmm. Blir nog lite blåmärken också. Tur det inte är badsäsong. :-))



Jo, det är nya kameran men jag behöver lära mig mycket mer.



2009-01-29 @ 22:46:19
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag blev så stolt över det du skriver om min blogg! Den karamellen suger jag på länge... Gillar debatt och att få uttrycka åsikter om litet av varje... och det har gett mig en del trogna bloggkompisar! Kul! Vi kanske en "vacker dag" kan ha en bloggträff IRL.... Skulle vara himla kul även om vi bor utspridda över landet...

2009-01-30 @ 17:44:03
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0