Hip Hop och sånt...

Sandi Thom sjöng "I wish I was a punk-rocker with flowers in my hair". Jag sjunger "I wish I was a Hip-Hoper"... Jaha, och varför då, då... Jo för jag önskar verkligen att jag älskade hip hop, r'n b, gangstarap och sån därn annan musik som dom spelar på Din Gata 100,6. Alla talar skånska... (blatteskånska)... Och jag hatar det. Det går bara inte att stå uuut med... Nej, jag hatar inte blattar... jag är ju blatte själv...Men som sagt jag önskar att det var min favoritmusik. För det är den enda musikkanal som jag får in på min förbannade gamla radio som jag har på jobbet!

Inte kan man väl spela hiphop i en gammal radio...

Din Gata har en radiosignal som genomtränger och når överallt. Tjocka betongväggar. Ner i underjordiska källargångar. Långt ut på bonnnlandet. Lyckas man få in Mix Megapol eller Rix FM, låter det som ett brusande UFO men Din Gata når alla överallt och spelar bara Hip Hop. Jag är för gammal för Hip Hop men inte tillräckligt gammal för jularbomusiken i P4. P3 går inte att lyssna på för det svamlas bara en massa konstigt ironiskt trams med Annika Lanz och hennes gäng hela dagarna så jag blir tokig. Jag vill ha musik. Bra musik. Inget trams. Ingen Hip Hop...


Hjälp

Kommentarer
Postat av: pinglan

Ja, hade jag varit du hade jag skaffat en ny radio! Haha!:D

2009-01-09 @ 19:59:10
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: pappa B

Häppsan Wooppsan!

Ligger det några Warhammer 40K och skräpar där hemma så är den här gubben intresserad av att köpa dem av grabbarna. Lillgubben fyller nämligen 12 den sista i den här månaden och det skulle ju sitta bra med lite extra gubbs

pappa B

2009-01-10 @ 01:29:26
URL: http://www.ojohan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0