Det kommer en bebis snart, snart...???

Hä-häm...
Vill bara säga att jag är mycket besviken på syrran och hennes förlossning! Den är inte varken rationell eller effektiv. Men så är hon också Skorpion. I morse gick vattnet vid 6-tiden. Detta fick jag reda på vid 9-tiden när jag var på jobbet . Det gick ju inte att jobba vidare efter det eftersom jag i min enfald trodde att nu dröjer det max 15 timmar, sen är ungen ute... Hela dan har jag pustat med syrran och vad får man - gå hem och lägga sej till slut. Det kommer säkert att sluta med att jag inte hör telefonen och hon får klämma ut ungen utan mej. Fan vad usel jag kommer att känna mej då.

Så här var mina förlossningar:

Unge nr 1 - vattnet går kl 15.00. Värkar kommer kl 21.00 8 timmar senare är ungen ute.
Unge nr 2 - kännbara värkar kl 20.30. 7 timmar senare är ungen ute.
Unge nr 3 - vattnet går kl 08.00. Värkar kommer kl 22.00. Ungen ute 6 timmar senare.

Sammanlagt 21 timmars värkarbete. I genomsnitt 7 timmar / unge. Det är ju inte klokt... hon kommer att slå mej med hästlängder och det bara med första barnet! Men gud ske lov, barnet blir iallafall Stenbock!

Och jag kommer att bomma mixern på tradera... Och bara det faktum att jag sitter och bloggar om detta triviala i-landsproblem, gör mej till en usel människa.

Kommentarer
Postat av: pappa B

Vad är en mixer jämfört med en bäbbe. Mindre än en fis i morgonbrisen. Backa upp lillsyrran (du fungerar som dola) så hon kan känna sig lite trygg. Mixern på Tradera kommer ändå att rasa efter ett halvår.

Håller tummarna att det blir en grabb.

pappa

2009-01-13 @ 00:20:30
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: pinglan

Ja, tänk, du kommer att kunna lägga till "doula" på ditt CV!:D



2009-01-13 @ 11:20:18
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0