Ja må dom leva!

Kronprinsessan Viktoria och hennes "man av folket" Daniel Westling har nu äntligen fått farsan Kungens välsignelse att gifta sej. Jaha, och varför det då? Jag menar, varför skulle det ta en sån jäkla tid för gubben att ta ett sånt beslut. Kanske han inte ville att dottern skulle göra samma misstag som han själv. Själv gifte han sej med en enkel "flicka av folket". Och se hur det gick ! Ja, just det, mycket illa. Jag vet ingen kunglighet som ställt till med så mycket rabalder och skandaler som Drottning Silvia.

För det första är hon Utlänning!
Hon petar sej i näsan offentligt.
Fiser öppet.
Svär i varannan mening.
Spiller på sej på Nobelfesten.
Slår sina barn.
Vet inte hur man hanterar kniv och gaffel på ett "kungligt" sätt.
Flirtar med alla karlar hon ser.
Är allmänt lat.
Pratar jättedålig svenska p g av att hon skolkade från SFI-lektionerna.
Kan inte brodera.
Kan inte spela Luta.
Är allmänt obildad, dyslektiker och rent av ointelligent.

Stackars vår svenske kung. Att behöva dras med en sån kvinna! Jag förstår att han inte vill att hans förstfödda ska behöva gå samma öde till mötes.

Jag har härmed lite förslag på andra, lite bättre, riktiga prinsar:


Vi börjar med Prince. En äkta pop-prins.
  
Jag rekommenderar honom om kronprinsessan vill leva ett glamouröst liv.

Sen har vi Prince - cigaretten med stort P, stort R, stort I, stort N, Stort C, stort E och stor cancerpotential

Rekommenderas om Kronprinsessan vill leva ett hälsosamt liv!

Jag rekommenderar även en riktigt Fräsch Prins!

Om Kronprinsessan föredrar "party all nite long"...

Sist, men inte minst Prins Valliant.

Tecknad, men inte desto mindre riktig. En riktig lyckoträff med vissa tecknade attribut som kan fås i valfri storlek.

Ja du, kära Vickan... Varför då nöja dej med denne tönt

Kommentarer
Postat av: pappa B

100 friska raka poäng till damen. Sånt jävla larvande, nu anser vissa att deras bröllop skall betalas med skattemedel. ? Har du hört något så dumt. De får väl betala själva för sitt eget bröllop.

pappa B

2009-02-26 @ 12:21:46
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: pinglan

Klart hon ska ha sin man av folket. Jag är en hopplös romantiker, så jag är glad att knugen har... Vad har han? Tillåtit dom? Välsignat dom? Vad han nu har, så var det på tiden:)

2009-02-26 @ 12:26:40
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

håller med pappa B. dom får ju sitt enorma apanage (socialbidrag för kungliga) som ska täcka deras utgifter. dom får väl använda dom pengarna

2009-02-26 @ 12:49:40
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha... vem mer än du kan få till det här!? Vad som sägs hängde det på Daniel och inte på farsan att det dröjde.. och det kan jag förstå! Att han behövde tid för att mentalt förbereda sig....



2009-02-28 @ 09:51:16
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: woopsidaisy

Kanske en kombination av båda... för jag har hört att kungen ville hélst att hon skulle äkta en prins. fast de singelprinsar som finns lediga är ju inte mycket att hänga i julgranen. hon får käka prinskorv lite då och då som kompensation...

2009-02-28 @ 10:08:49
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0