MFF

Här i malmö har vi nu äntligen fått färdigt vå nya fotbollsarena och andra halvlek av premiärmatchen är precis slut. Det blev 3-0 till MFF mot Örgryte IS! Härligt att vinna första matchen! Mina goa tonårsgrabbar är där och lär vara glada, nöjda och hesa när de kommer hem.


Jag vet egentligen inte om jag gillar utseendet på den nya stadion men om den kan hjälpa vårat hääärliga himmelsblå himmalag att vinna, får den se ut hur som helst för mej.

Annars har jag firat påsk med mycket blandat resultat.

Skärtorsdag:
Blivit nersprutad med vatten i en källare där ett rör stod och hejdlöst sprutade vatten efter att jag öppnat för vattnet i en väninnas sommarstuga. Rörpluggarna var avskruvade eftersom systemet var tömt på vatten för att inte frysa över vintern. När jag väl lyckats plugga röret, började det spruta ur ett annat rör och jag blev ännu blötare... Innan jag hittat plugg nr 2, fick vi stänga av vattnet och det stället ligger ett par hundra meter bort. Vi var inte glada samt att vi fick ösa vatten... men allt ordnade sej till slut och vi fick gjort det vi skulle, lagt ny klinker framför hennes spis...

Långfredag:
Tagit en kylig men solig våfika hos en kompis på landet för att sen komma hem och säcka ihop totalt - i maginfluensa! Mådde pyton hela kvällen.

Påskafton:
Sängläge när resten av familjen firar påsk hos svärmor...

Påskdagen.
Frisk och pigg och bjuder familjen på påskmiddag med tillhörande Äggpickningstävling som min härlige svåger i Lund vann. Förstapriset är alltid en Twistpåse! Eftersom han är en gottegris, blev han en mycket glad och nöjd vinnare.

Annandag påsk:
Äntligen! Vårens första dyk och premiär för ny utrustning. Enligt dykdatorn endast 6 grader i vattnet men jag frös inte ett dugg trots att jag dyker med våtdräkt. Klar härlig sikt och superbt väder. Kan man önska sej nåt mer?

Det känns som om jag skulle vilja vara ledig 4 dagar till...

Kommentarer
Postat av: Mia

Tja... vet inte heller om jag tycker byggnaden är så snygg. Undrar förstås varför sådana utsmyckningar... måste kosta en del extra!??



Ja, härligt liv vi levt nu i påsk... vi som varit friska i alla fall. Fyra dagar till hade jag inte haft problem att fördriva... :-)



Du dyker du.... jag skulle lära mig det en gång, tänkte jag.... men kom inte ned.... gav upp!

2009-04-13 @ 21:07:06
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: woopsidaisy

då hade du inte tillräckligt med bly. 10 kg måste jag hänga på mej för att lyckas komma ner till botten.

2009-04-13 @ 22:10:50
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Per-Anders

Jag gillar designen på arenan. Känns lite Terminator. Jag menar, filmen Terminator tillhör väl inte någon av mina favoriter men jag gillar futuristisk design.

2009-04-13 @ 22:49:17
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: pappa B

Käre vän. Att vinna över ÖIS är ingen bedrift. det gjorde GAIS med, med 4-1!

Däremot grattulerar jag Malmö (läs. Percy Nilssons) till verkligt fina sportbyggen i staden, det snurrade tornet och närheten till Danmark. Köpenhamn Ö är det alltid roligt att stanna till i. Klarar dessutom av språket ganska väl.

Tjosan

pappa B

2009-04-14 @ 09:26:13
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: Mia

För litet bly.... instruktörerna tyckte jag hade tillräckligt... men jag kom endast halvvägs när jag skulle gå ned av egen kraft. Med instruktören "hålla handen"... ja, då var det inga problem.... :-)



Geocaching är enklare...

2009-04-16 @ 20:26:32
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0