Oj då...

Det har visat sej att det finns folk som läser min blogg! Det var en överraskning. Hur hittar dom den? De enda som fått bloggadressen är de allra närmast sörjande och dom har redan fått nog av mej "in real life" och behöver inte läsa mer dravel på min blogg. Så till min dagens fråga: -Hur hittar man en blogg som man inte vet om att den finns??? Jag må säga att jag är mycket smickrad över det beröm jag fått. Det var högst oväntat. Nästan som att få en present mitt i veckan eller som att hitta en femtilapp i fickan när man e pank.

Igår slog det mej plötsligt att jag blivit en slashas. Jag har låtit mej påverkas av min omgivning och kapitulerat. Jag har fallit till föga och anpassat mej efter den grå massan. Jag har inte orkat kämpa för det jag tror på och tycker är viktigt. Jag har alltså börjat ställa kastruller på bordet!! 

Nej, inte så estetiskt tilltalande...

Eftersom jag alltid varit en uppläggningsfats/skålsnobb, känns detta jättejobbigt. Det har alltid varit viktigt för mej att lägga upp på uppläggningsfat och potatis, ris etc i skålar för att det inte ska se slafligt ut på bordet. Folk har alltid tyckt att det är onödigt och att det bara blir en massa mer disk och helt plötsligt kommer jag på mej själv med att göra likadant. Fram med ett korkunderlägg och så vips - kastrullen på bordet. Usch, vad hemskt. Men det finns givetvis saker som är värre. Det finns ju dom som inte ens har en kastrull...


Dom skulle aldrig drömma om att gnälla om uppläggningsfat.


Kommentarer
Postat av: Bosse

Jag kollar på kommentarerna i andras bloggar. När jag hittar något jag blir nyfiken på så använder jag den bloggadress, som vanligtvis finns med i kommentaren. Vips så har man hittat en ny kul blogg som man lägger upp som en favorit eller rent av som en länk på den egna bloggen.



Dessutom brukar jag kolla de länkar som oftast finns på de bloggar man besöker. Där finns också guldkorn.



Vi har också ogillat kastrullen på bordet men när skaran med barnbarn växer har vi upptäckt att karotter och fat inte räcker till. Då får det bli grytor och kastruller i stället. Man vänjer sig. :-)

2008-11-26 @ 11:10:09
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: pinglan

Jag kollade på blogg.se startsida. där kan man kolla senaste kommentarer. Och jag hittade Bosses kommentar, och den gjorde mig nyfiken!

Och såvida du inte lösneords skyddar, så lär jag hänga kvar här!



Jag har nästan alltid kastruller på bordet till vardags. Jag har bruna fina korkunderlägg från IKEA!:D

2008-11-26 @ 11:58:49
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Dyslexi

Vet ej vem du är , men tycker mig känna igen kastrullen.

2008-11-29 @ 12:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0