Jag är lite missnöjd...

Jag har lagt märke till att mitt nya fina (virtuella) backgammonbräde av skinn inte riktigt håller måttet. dels har jag lagt märke till att det fattas några stygn i sömmarna som tungorna är fastsydda på brädet med. Ja, ja, jag vet... det är ju inte på riktigt men eftersom jag är en sån extrem perfektionist, bryr jag mej och det retar mej nåt oerhört. När jag först fick mitt bräde, började jag vinna jättemycket och höjde min ranking i ett nafs. Men så fort jag fick syn på det där med sömmarna, började jag haka upp mej på det och förlusterna haglade. Vilken tur att jag inte spelar med riktiga pengar för då hade det varit kört. Jag hade varit duktigt ruinerad vid det här laget.

såna här vill jag ha många av...
Såna här vill jag ha många av...

Undrar just varför Linné finns på just 100-lapparna. Fins där ett dolt budskap, kanske... Det kanske helt enkelt är så att man kan plantera bitar av en hundralapp, eller enkronor... eller femtiöringar eller dom där gamla femkronorna som nästan ingen kommer ihåg hur dom såg ut... och så växer det så småningom upp ett träd... och så kapar man det trädet... och av det trädet kan man göra papper... och av det pappret kan man trycka pengar... Ja det var nog så vår käre Carl von Linné hade tänkt sig det hela! Och det är just detta, mina kära vänner, som kallas "Fotosyntesen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0