En Jävlig Tisdag.

Kökskaklet som skulle sättas idag är spårlöst borta.

En säck med fog gick sönder och ströddes ut över halva trottoaren.

Vattnet var avstängt i huset där jag skulle göra vid besiktningsanmärkningar.

Tv-antennen  fungerar inte och idag är det säsongsavslutning av Desperate Housewives.

Bilen krånglar - skakar, hoppar och luktar bränd olja när man befinner sej "inthemiddleofnowhere"

Hade det varit en vanlig sketen tisdag, hade det känts som en smärre katastrof.



Nu är det ingen vanlig sketen tisdag. Det är den tisdag då min storasyster ligger på onkologen  och kämpar med sin cancer och det känns bara så för jävligt att se henne ligga där och jag kan inget göra för att hon ska bli frisk. Min älskade syster som jag alltid beundrat och sett upp till... mitt stora föredöme som alltid säger så vettiga saker. Lugn, sansad och förnuftig.

Det var en jävligt bra måndag igår. Idag har jag lipat hela dan.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Käraste Du!

Har ingen tröst att ge, bara en tanke till Dig.

Kl 7.00 tittar jag på Lucia i Tv och Din son

Allt gott

2008-12-10 @ 09:31:44
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Bosse

Stor kram i bedrövelsen. Du får försöka trösta dig med att när det är som värst kan det bara bli bättre.



Jag brukar se på Lucia på tv. Får försöka gissa vilken grabb som är din. ;-)



2008-12-10 @ 11:19:00
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: pinglan

Kakel och säckar med fog är världsliga ting, Men din syster... InshAllah blir hon frisk!

Kram!

2008-12-10 @ 18:07:48
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: woopsidaysis mamma

Hej älskling.Jag gråter med dig,och det gör ont i mitt hjärta att se dej så ledsen.Din syster är så modig. Glöm inte att allt inte är hopplöst än,vi måste tänka så,. ty hon hoppas och kämpar på. Puss och kram från mamma och Benny.

2008-12-11 @ 21:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0