Fis och Fotsvett



Idag har jag haft en "nära-döden-upplevelse". Jag arbetade med att kakla ett kök och i vardagsrummet huserade en golvläggare som skulle lägga parkett. När han dammssög golvet, tyckte jag att det luktade jätteäckligt och jag trodde att han kanske hade passat på att släppa en riktigt sur fis medan han dammsög. Jag är ju lite finkänslig av maj, så jag frågade naturligtvis inte vad f-n det var som stank. Det luktade illa länge efteråt och jag trodde att det kanske var han som hade riktigt grym fotsvett... men väluppfostrad som man är så... lite senare frågade jag om jag inte kunde få låna dammsugaren så jag kunde städa efter mej i trappan där jag stått och blandat. Det var inga problem och när jag dammsög kom den där förfärliga lukten igen, Då förstod jag ju att det kom från den förbannade dammsugaren.
-Va, fan har du dammsugat med den här, spyor eller? frågade jag golvläggaren. Då berättade han att han fått "ärva" den efter en kollega som just slutat (fått sparken). Han är nog den mögigaste person jag nånsin stött på och han hade dammsugit efter sin äckliga gamla hund (han hade aldrig haft den på jobbet). Dammsugaren var alldeles full av äckligt gammalt hundhår som stank nåt fasansfullt! Dom som tömde den fick en chock och trodde det skulle ligga en död hund i båtten på maskinen, med tanke på stanken. Jag vågade inte berätta för golvläggaren om mina misstankar angående fis och fotsvettslukten...

Kommentarer
Postat av: pinglan

Å, länkar du till mig? Å så fint! Jag ska länka till dig med, det här är ju faktiskt en utav mina absoluta favvobloggar!

2008-12-11 @ 22:18:36
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Kära Du!

Fick mig en tankeställare! Jag har ju både hund och katter, dammsuger ju alltid det blir så mycket hår och boss efter dem och annat.

Tänk om det stinker om oss och jag har blivit van?!

:))

Kram

2008-12-13 @ 10:48:18
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0