Oj, vad tiden går...

Och snoret rinner fortfarande, kan jag berätta. Jag har inte haft så väldans mycket ork att sitta och skriva. Eftersom jag inte har nån tjusig liten laptop som jag kan ha på magen när jag ligger i soffan och tar igen mej, måste jag orka sitta upp vid den stationära klumpedunsen och det har helt enkelt inte pallats med.

För ett par veckor sedan köpte vi en ny TV. Den gamla Samsung-tjockisen på 28" ersattes med en Tunn fin Philips 42" LCD med Ambilight dvs det lyser från baksidan av skärmen.

Snygg!

Det ger ett behagligt sken när man har all belysning i rummet släckt och man slipper få ont i ögonen p g av för mycket kontrast. Som kronan på verket, köpte vi även ett PS3. Vi ville egentligen ha en blueray-dvd men eftersom de inte har någon inspelningsbar hårddisk, tog vi ett PS3 istället. Då får vi både blueray och en ny spelkonsol eftersom det kommer ut  spel som inte längre tillverkas till PS2.


Snygg!

Det har spenderat mycket tid framför denna apparat och när jag varit sjuk har jag spelat igenom hela Ratchet & Clank som vi passade på att köpa till. Jag har spelat alla dom andra Ratchet-spelen och var olycklig när det senaste spelet bara kom till PS3 och jag inte hade ett sånt... Men nu har jag det och livet leker. Grafiken är bara megafantastisk och jag har svårt att tänka mej att man ska kunna uppnå bättre upplösning än så här någonsin!

Mina hjältar!

I början av 1900-talet sades det att mänskligheten uppnått taket för sin tekniska utveckling. Det fanns ångmaskiner och de första bensinmotorerna hade uppfunnits. Vi hade fått telefonen, grammofonen och glödlampan.  vad mer kunde vi människor uppfinna... Jag undrar vad dom sagt om dom helt plötsligt en dag vaknat upp i min TV-soffa och fått se mej - en medelålders tant spela Ratchet & Clank...


Ehh... jo, barnen var också glada och nöjda...

Kommentarer
Postat av: Weirdo

Snygga grejer ni köpt! Måste va mysigt att krypa upp och titta på tv när man är sjuk...stackars dig..hoppas verkligen att du blir frisk och kry snart. Har du bestigit kilimanjaro...if so hur länge tog det? var det super svårt etc...tell me när du blir frisk!

Postat av: Mia

Kul att se att du är på bättringsvägen. Jätteläcker TV ni har köpt. Jag har fortfarande min tjockis kvar... :-)

2009-06-06 @ 09:27:30
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Anonym

ÅH! Jag älskar Ratchet & Clank!:)

2009-06-06 @ 18:34:33
Postat av: pinglan

Och det var ju jag förstås ovan!

2009-06-06 @ 18:35:22
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Per-Anders

Det finns mycket kvar att uppfinna. Själv önskar jag att någon kunde uppfinna pengar som räcker en hel månad...

2009-06-06 @ 21:59:21
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Weirdo

Måste fråga...har folk börjat köpa tivo hemma i Sverige?

2009-06-08 @ 16:10:46
URL: http://heltkul.blogspot.com/
Postat av: Mia

Hallojsan.... hur mås det? Är du snorfröken än eller börjar det gå mot ljusare tider... Snart är det midsommar så det gäller att du snabbar dig... annars går vi ofrånkomligt mot mörkare tider... med eller utan snor!



Krya på dig-kram! Om den behövs fortfarande...

2009-06-09 @ 06:33:17
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: pinglan

Vad är tivo? Är det typ som en inspelningsbar digitalbox som man också kan spola i tv programmen så finns det.

2009-06-09 @ 16:25:00
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0