Att bli ett begrepp

Att som person bli till ett begrepp... det ska inte mycket till. Att vara en "Arnold", till exempel, alla förstår att man menar en fysiskt stark person. Att ha ett "Janusansikte" betyder ju att att man har en dubbel personlighet. En "Quisling"-  en förrädare...osv...osv...etc

Det stod lite om Isabella "Blondinbella" Löwengrip i sydsvenskan idag. Blondinbella har verkligen blivit ett pegrepp. Om man  lyckas bli en framgångsrik bloggare, kan man ju säga att man "gjort en Blondinbella".

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag skummar i hennes blogg. Hon är 17 år... Jag har en son som är 17. Jag vet inte om jag hade tyckt det var så kul om han var en "Blondinbella" med blogg +  reklamkontrakt, assistent som höll reda på allt, kändisfester, representationer, intervjuer, TV-blogg etc... osv... Det blir inget normalt liv för en 17-åring.
Och ändå gör hon egentligen ingenting spektakulärt... Shoppar, Fikar, går i skolan, läser läxor, festar lite med kompisarna... Tänk att man kan bli rik och berömd på "ingenting".

Nej då vill jag hellre slå ett slag för "String-Emil". Han är unik! Han är Crazy! Helgalen! Gränslös! Sanslös! Pervers! Sååå egenkär... Jag har inga ord för att beskriva vad jag känner när jag ser denna exhibitionistiska man. Ta gärna en titt och säg vad ni tycker. Vad har man gjort för att bli en "String-Emil" Jag tycker i och för sej det är konstigt att han inte sitter inspärrad nånstans... Dessutom verkar det som att han inte klipper håret mer än max en gång per år...

Kommentarer
Postat av: pinglan

Åh, huuu! Jag som hade glömt denne hemska man! Huuuu! :P

2009-01-08 @ 22:22:24
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0