Välkomna till verkligheten

Och var så god och skölj! Fy fan vad jävla misslyckat att SD kommit in i riksdan. Vem ska vi skylla det på då... Vi kan inte skylla på Moderaterna för det är inte de som röstat på SD. Vi kan heller inte skylla på Sossarna för de har inte heller röstat på SD. Vad är det då för människor som röstar på SD? Jo det är först och främst lågutbildade, folk ur arbetarklassen med en medel-IQ runt 85, som är missnöjda med att det bor för många invandrare i deras bostadsområden. I byggbranschen finns nog de flesta homofoberna och smygrasisterna. Skulle vi kunna se namnen på de som röstar på SD, skulle många av dom heta Micke, Johnny, Ronny, Sonny och Conny, Robban, Bengan och Fredde... Tycker du att jag generaliserar nu? Det gör jag kanske...

Fast egentligen tycker jag det är bra att SD kommer in och rör om i grytan lite. Nu kan vi ju alltid skylla allt fanstyg på dem... Minns ni när Ny Demokrati gjorde sin storstilade entré 1991? Dom hade ett partiprogram inte helt olikt SD. De andra partierna fick liksom skärpa till sej lite och börja samarbeta... Vid valet 1994, åkte NyD ut igen med buller och bång! Visserligen är nog SD lite mer politiskt välorganiserade än ”pajaspartiet” NyD och jag tror det kommer att bli en segdragen kamp för att få ut dem. Men under tiden får vi glädjas åt alla nya uppslag till skämt- och satirprogram som Sveriges komikerelit kommer att serveras tack vare SD. Det blir rena rama smörgåsbordet för killinggänget, parlamentet-programmakarna m fl att gotta sej i! Håll till godo!


.

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Underbar text. Håller med dig fullständigt!



Jag har inte riktigt fattat att du är med på banan igen... Jättekul. Lägger in dig på min bloglovin så jag har koll på dina uppdateringar!

2010-09-26 @ 21:24:36
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Per-Anders

För att inte tala om oss bloggare...

2010-09-26 @ 23:28:58
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-19 @ 02:20:52
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0