Scientologi #2

Har faktiskt inte hört ifrån scientologerna ang mitt testresultat. Med tanke på att testet innehåller 200 frågor, lär det ju ta sin tid...

Ni undrar vad Scientologi är. I stora drag kan jag berätta att det är en sekt. Sekter är farliga! Scientologins grundare, L R Hubbard påstår att våra själar är uppbyggda av Thetaner som fördes till jorden av rymdkejsaren Xenu för att planeterna vi kom ifrån var överbefolkade.


Sciencefiktionförfattaren Ron L Hubbard.

Om man går scientologernas utbildningar och lever efter deras lära, ska man tydligen bli väldigt inelligent och tillfreds med både sej själv och tillvaron. en supermänniska helt enkelt!

En Scientolog ska t ex inte befatta sej med droger, psykofarmaka eller psykoterapi i någon form, utan utvecklas utifrån scientologins lära och därigenom bli psykiskt frisk. Det är antagligen därför de vill att man ska göra deras personlighetstest och upptäcka vilken miserabel människa man är... och således känner man att det är livsnödvändigt att gå deras kurser för att överhuvudtaget någonsin kunna bli en sinnesfrisk människa.

Scientologernas kurser kostar pengar. Mycket pengar. Vi talar om tiotusentals - t o m hundratusentals kronor för dessa "livsnödvändiga" kurser. Mycket pengar för lite hjärntvätt, alltså. För det är just det det handlar om när folk skuldsätter sej, gör personliga konkurser och raserar sin ekonomi för något som en sciensfiktionförfattare kokade ihop på 50-talet.  Och gud vet vilken drog han flummade loss på innan han skrev sina helt obegripliga böcker...

Kommentarer
Postat av: Weirdo

Ja ag förstår verkligen inte hur jag ska klara mig utan denna lära. Har alltid drämt att betala stora summor pengar på att bli hjärntvättad.



Hej om du har tid undrar jag om du har lust att vara förstå sig påare på min blogg...har skrivit ett inlägg om varför folk beter sig illa. Lär dig också varför jag skrattar ÅT Joan Rivers och inte med henne.

Postat av: pappa B

Skepp ohoj!

Det blir inget sandrace i Dubai för pappa B och hans journalistvänner. Krångel med ett flygbolag stoppade resan dagen före avfärd, lagomt kul, men det finns jobba tt göra ändå.

Ha det så fint

2009-05-13 @ 17:47:39
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: Stina

Kolla in filmen om Stoppa barn misshandeln på min blogg. HEMSKT =( Mvh Stina

2009-05-13 @ 22:27:01
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: Per-Anders

Jag gillar ditt initiativ till undersökande bloggjournalistik om scientologernas bedrägerisekt. Ska bli spännande att följa.

2009-05-13 @ 23:41:37
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: pinglan

Ja. Det låter logiskt det där.:P

2009-05-14 @ 09:46:36
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Bra intiativ, ska bli spännande att se resultatet:-)

2009-05-14 @ 21:01:33
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0