Eva's Apostlar

Att starta en helt ny religion är ju lite att ta i... Det är ju egentligen bara en liten variation av den gamla. En ny sanning. Det där med Adam och Eva är ju i sig endast en symbolik. Vi som är förnuftiga människor vet ju att det rimligtvis inte kan vara så att hela jordens befolkning kan härstamma ifrån två personer som levde för drygt sex tusen år sedan... Men symboliken i Adam och Eva som dom första människorna på jorden, det är däri min uppenbarelse ligger. Så ni inte tror att jag är korkad... jo, lite vrickad är jag ju, förståss...

Nåväl, jag är glad att ni som läst min uppenbarelse uppskattar den. Även om man inte tror som jag, har den väl trots allt ett visst underhållningsvärde.

Så till namnet Eva's Apostlar. Det är enkelt. Inget högtravande eller gudomligt, utan enkelt och ganska väl beskrivande. Jag kommer inte att upprätta någon kyrka eller allmän bönestund utan var och en får själva ta ansvar för hur han eller hon vill hänge sej åt dyrkandet av denna religionsvariant. Själv känner jag att jag ägnar mej åt mina apostlagärningar varje gång jag visar min överlägsenhet gentemot det "svaga könet" (dvs mannen). Detta är ju väldigt individuellt så vari den kvinnliga överlägsenheten ligger, är väldigt olika för alla. Det enda vi egentligen har gemensamt är ju det faktum att vi kan föda barn. (Vilken man har någonsin gjort det?)


Fast den här killen är ju gravid... Hur det gick till kan ni läsa här

Annars kan ju männen både laga mat, sy och städa nuförtiden. Och vem ska vi tacka för det. Jo de feminister som för mer än 200 år sedan banade väg för jämställdheten. Och då vill jag inte bara påstå att kvinnan äntligen började bli jämställd mannen utan även att mannen blev mer jämställd kvinnan.

Hur kom det sig då att mannen blev så överlägsen kvinnan fastän hon var den intelligenta och mentalt starka? Jo, det handlar ju om muskelstyrka. När äppelbiten fastnade i halsen på Adam, uppstod en rubbning i hypofysen som startade en produktion av för mycket testosteron. Detta medgav att muskelvolymen ökade och Adam blev starkare än Eva. Dessutom blev han aggressivare.  Eftersom han kände sej mentalt och intellektuellt underlägsen, började han slå henne. Eva hade inte en chans att försvara sej och blev kuvad, rädd och svag. Resten av historien vet vi ju fortsättningen på... Varje dag misshandlas och t o m dödas hundratusentals kvinnor av sina män världen över...

Det kommer att komma en dag då Guds sanna avbild är så trött på det där "måndagsexemplaret" att hon beslutar sej för att fortplanta sej via kloning... kvinnor kommer att föda döttrar som kommer att växa upp och föda döttrar... Och alla kommer de kanske att tillhöra Evas Apostlar.


Kommentarer
Postat av: pappa B

Tjenare vännen

Återbördad till asfalten, besviken över valet av 3-pinnen som inte funkat mer än vid ett enda tillfälle (borde givetvis valt Telia som operatör) blir det nu till att berätta vidare om äventyret uppe i norr.

Kram

2009-07-20 @ 11:56:07
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: Per-Anders

Ingen kyrka eller allmän bönestund? Jag hade hoppats på gigantiska bönemöten med hårdrock och gratis bärs.

2009-07-20 @ 22:52:52
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: marma

Bra tycker jag att vi inte behöver bygga nya kyrkor och ha gemensamma gudstjänster. Jag nappar helt på att jag själv får bestämma hur det ska utövas!

Tack för det!

Kramar/marma

2009-07-21 @ 14:54:44
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: izabell

klockrent som vanligt!

2009-07-21 @ 20:13:04
URL: http://kapewpew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0