Jag tackar!

Jag tackar ödmjukast för att ni hjälpt mej reda ut begreppen angående korna. Om jag summerar de svar jag fått, drar jag slutsatsen att vi inte ska grubbla för mycket över vad kor, tjurar och kalvar är för slags djur i grund och botten. Det är viktigare att vi ger dom namn som dom kan trivas med och all kärlek dom förtjänar. Dom ger ju oss så ohyggligt mycket - mjölk framför allt, smör, ost, fil etc... Vad vore vi utan våra kor? Ja, bra mycket mer bensköra iallafall... för hur många av oss kommer egentligen ihåg att ta dom där förfärliga kalktabletterna? Och vad vore vi utan "Tjuren Ferdinand"? Våra julaftonar hade inte varit hälften så roliga.

Ingen gullig ko, precis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0