Söndag i Dalby Stenbrott

Jag är alldeles instängd och ser ingenting fastän jag har båda ögonen öppna  och hur mycket plats omkring mej som helst... då och då virvlar det upp ett moln av dynga och jag blir bara mer och mer desorienterad...  Jag känner hur cellskräcken mer och mer vinner över mej och börjar hyperventilera... Jag vill ut!! Jag kan inte andas!! Jag känner det som att jag befinner mej i ett mjölkglas och snart kommer ett jättestort troll och slukar mej i ett nafs. Jag kommer att glida ner i hans mage, virvla runt bland en massa dynga, klämmas och knådas igenom hans tarmsystem för att till sist klämmas ut ur hans gumphål... ner bland en massa annat gammalt trollbajs...

...

Äntligen! Jag når upp till ytan! Jag kan se!! Solen skiner... Jag kan andas!! Jag ser min familj, min mamma, mitt barn... Den lilla, lilla gnuttan dödsångest jag för en stund sen kände är redan bortglömd.


Förrädiskt vackert och fridfullt...     

                     
Att dyka i  Dalby Stenbrott  var sannerligen ingen fantastisk dykupplevelse och jag vet inte om jag gör om det någonsin.
Att inte ens se två meter var jättejobbigt och jag råkade just ut för det som skrämmer mej allra mest, känslan att vara instängd i ett litet, litet rum... jag är grymt klaustrofobisk - och det är grymt!

Att bada var destor roligare! Det är endast 7 grader men är man en viking, så är man! hääärligt!


Kommentarer
Postat av: Weirdo

Verkligen vacker bild måste jag säga!

Postat av: Mollan70

Ja den bilden var jättefin

2009-04-28 @ 17:43:58
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan7
Postat av: pappa B

TAcka vet jag ett Turkiskt bad eller en riktig fisnk bastu. Hav går väl sisådär. Gamla stenbrott och andr sjöar klarar sig från pappa B

Nu är jag på banan igen.

kram

2009-04-28 @ 23:25:25
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Tack kära Du för din kommentar!

Jag har varit textilare i hela mitt liv, först som hobby de senaste 25 åren," mitt levebröd". Har sedan några år tappat gnistan och glädjen med mycket!

Nu har jag en resa att se fram emot, "textilen" får vänta.

Underbar bild! Men, inte menar Du väl att Du badar i 7 gradigt vatten?!

Ha det gott

2009-04-29 @ 08:39:22
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Mia

Så vacker bild... Men hade du ingen dykkompis med dig där nere i mörkret!?

2009-04-29 @ 19:42:24
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Woopsidaisy

Jodå... mannen var med. man får ju aldrig dyka ensam!

2009-04-29 @ 19:57:59
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0