Plåster på såret

Jag har nu bytt ut mitt bandage mot ett vanligt, enkelt plåster. Jag ser inte längre ut som att jag försökt begå självmord... Skulle jag mot förmodan få för mej att göra det någon dag - begå självmord alltså - kan jag försäkra att jag inte hade valt att skära upp mina armar.


Nån sån här tjusig gasspis har jag inte heller...


Vad skulle man egentligen välja för metod... Jag skulle kunna tänka mej att:


Hyra en hiskelig massa Helan och Halvanfilmer som jag såg oavbrutet för att skratta ihjäl mej... eller...

Hyra en hiskelig massa gamla krigsfilmer som jag såg oavbrutet för att dö av tristess... eller...

Göra en jättesmoothie på mango - jag är jätteallergisk - få en anafylaktisk chock och dö... eller...

Börja läsa vårt gamla uppslagsverk från pärm till pärm (34 band Svens Uppslagsbok från 1954) utan att då och då ta min astmamedicin - jag ju kan dö i ett astmaanfall... eller...

Helt enkelt bara fortsätta mitt vanliga liv som vanligt... det lär ju också ta död på mej så småningom. Fast det lär ta minst 43 år till... fast jag har då inte bråttom...


Kommentarer
Postat av: Per-Anders

Att fortsätta leva verkar nog som det klokaste beslutet. Läskigt äventyr där i gallerian. Hoppas rehabiliteringen blir framgångsrik.

2009-04-20 @ 22:31:54
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: pappa B

En djävla sund inställning må jag säga. Varför skynda då man kan äta mörad ytterfilé av fransyska, svepa några glas hett rödvin. Avnjuta en avecc på konjak med en chokladmousse och sen gå ut och byta till sommardäck?

2009-04-20 @ 23:46:26
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hej kikar in här och lämnar ett avtryck.

Din blogg har blivit nominerad till månadens blogg av pinglanm. I slutet av månaden kommer de tre bästa bloggarna att publiceras där läsarna får lägga sin röst, sen har vi en vinnare av månadens bästa blogg =)

Mvh Camilla



PS. det sista alternativet lät bäst =) Då har du ju 43 år på dig att ändra dig/tänka igenom ditt beslut =)

2009-04-21 @ 10:56:07
URL: http://milla83.blogg.se/
Postat av: pinglan

Så lite så:) Jag gillar ju dig å din blogg, fast det visste du väl redan?:D

2009-04-22 @ 22:37:53
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Mia

hehe... har aldrig ens funderat över vilket sätt jag skulle kunna tänka mig att begå självmord. Även när jag har mina svackor så älskar jag livet för mycket för att ens fundera i de banorna.... s



Får vara glad att jag fått leva så länge som jag gjort... vara glad för varenda dag... och dessutom vara förbaskat frisk! Heja, heja... hoppas på många friska år framöver...

2009-04-23 @ 21:19:39
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0