Skyltsöndag

För första gången på många år, gav jag mej ut i vimlet på stan för att "göra" skyltsöndan. Döm om min förvåning när nästan ingen hade skyltat nåt sådär speciellt! Fy vad besviken jag blev. Att det var trångt och jävligt hade jag kunnat stå ut med om skyltningen varit kul. Nu tar det väl flera år igen innan jag vågar mej ner till stan en sån här dag.

Jag minns när jag var barn och det var många affärer som hade magnifika julskyltningar. Man stod och glodde tills man nästan frös fast. Nu verkar det inte finnas nåt intresse för lite speciellare skyltningar (förutom en underklädesbutik som hade en levande modell) och jag undrar varför.

Men jag måste verkligen berömma Malmö stad för de vackra ljusdekorationerna på Gustav Adolfs Torg. Supersnyggt!


Och så måste jag tacka er som uppskattade min juldikt. Egentligen har jag aldrig varit vidare förtjust i poesi men jag tror ändå att det bor en poet i oss alla. Och jag tycker ärligt talat att julen är jättemysig.Det är nog inte riktigt jag i den där dikten.

Kommentarer
Postat av: pinglan

Tack för din kommentar:)



Va fin bild! Jag hoppade faktiskt över julskyltningen... Hade ingen lust att springa på stan i regnet! Usch!

2008-12-01 @ 10:48:28
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Dyslexi

Fin bild .Tyvär så där mitt på dagen föredrar Malmö att behålla sina trista gråa fuktiga klädder,himmelen liknar en gammal skurtrasa julstämningen är noll men din bild gjorde gott.

2008-12-01 @ 11:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0