Bilar och diskmaskiner...

Vad har en bil gemensamt med en diskmaskin? Jo, jag äger både en bil och en diskmaskin. Det är jag väldigt lycklig över. Bilen tar mej dit jag vill och diskmaskinen diskar min disk. Så långt allt väl. Men det kan ju oxå bli så att en vacker dag när man ska starta diskmaskinen, beter den sej konstigt och vill helt plötsligt inte diska. Den har inte lämnat något strejkvarsel, så det måste nog vara en kollaps. Detsamma gäller bilen... helt plötsligt vill den inte starta utan låter bara swiwiwiwiwi-i-i-i plött-plött-plött... och det typ 2 timmar innan vi ska åka på kalas med full bil (full med folk alltså). Bit ihop och räkna till 10... och sen planera för att ta tåget istället...


OJ, oj, oj vad den här fick jobba hårt...

Men så nu till det roliga... Diskmaskinen började helt plötsligt att fungera igen! Tänkte att jag skulle försöka en sista gång innan reparatören kommer. Det kan ju annars bli rätt pinsamt om den funkar när han sätter igång den. Och döm om min förvåning när den startade snällt och diskade vackert!



Och så tror du ju säkert att samma sak hände med bilen... Nej inte riktigt. För den började inte diska... Men den startade!!! Jag skulle bara testa en sista gång dagen därpå för om den inte fungerade, hade vi varit tvugna att bogsera bort den för där fick den inte stå längre. Och gissa om jag blev förvånad när den bara spann igång och rullade som vanligt!


"Volvo " betyder "jag rullar". Fast min bil säger "Jag rullar när jag vill!"

Vad kan man då lära av detta. Jo att utan diskmaskin tar det inte många timmar innan köket ser ut som en krigsskådeplats och familjen är i upplösningstillstånd. "Visa lite tacksamhet", ville diskmaskinen nog säga. Nu klappar och kramar jag den varje dag och den får extra godis. Bilen ville nog bara rädda oss alla från en tragisk olycka på väg till kalaset. Nej inte för att det var halt... utan för att vi med stor sannolikhet skulle glömma att tanka och den var nästan tom och reservdunken, som annars är välfylld, för en gångs skull var tom den med. Och att stå i minusgrader, finklädd på motorvägen med soppatorsk är inget kul. Så tack bilen, för att vi fick ta tåget till kalaset, komma en smula sent och dessutom ha ganska mysigt under resans gång!

Och så ett litet ord till min älskade Storasyster - Du är fantastisk. Jag älskar dej!

Kommentarer
Postat av: Bosse

Haha, du borde skriva kåserier. Det finns säkert någon tidning som nappar. Ska hålla ett öga på dig. ;-)

2008-11-25 @ 10:35:18
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: pinglan

Haha! Det här måste vara den bästa bloggen på länge!:D

2008-11-25 @ 10:45:32
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: pinglan

Jag vet, jag fick värsta ångesten när min blogg började få besökare! Men det är ju kul faktiskt. Att man inte skriver rakt ut i rymden bara, menar jag:)

2008-11-25 @ 23:16:00
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0