Vill ni se en stjääärna...

Ja, det vill iallafall jag... om den e snygg. I år har jag lagt märke till att det finn många olika sorters stjärnor och att dom kan vara mer eller mindre snygga. Vissa är rent av riktigt fula. Till den snygga kategorin tillhör definitivt pappersstjärnorna. dom har vanligtvis fem, sju eller nio uddar. Antalet uddar säger en del om ägarens personlighet. Överhuvudtaget säger stjärnan med hela sin design allt om sin ägare.

Vi börjar med den femuddiga stjärnan
 Den är försiktig, försynt och speglar en person som inte vill göra för mycket väsen av sej. Tillhör en beige-grå person.

Sen har vi den sjuuddiga stjärnan

Den speglar en person som självklart och naturligt vill bevara stolta traditioner. En person med klassisk och mycket god smak. Den överlägset snyggaste stjärnan!

Av pappersstjärnorna har vi till sist den som nästan saknar existensberättigande, den niouddiga stjärnan.

Helt hysterisk skriker den ut "jag är en STJÄRNA, EN STJÄÄÄÄÄRNA, fattar du det!!!" Usch... den speglar den hysteriska julmarodören som helt okänsligt slänger upp en massa krimskrams som ger julgästerna epileptiska anfall.

Sen har vi två andra hemska stjärnor. Halmstjärnan...
 
behövs den överhuvudtaget några kommentarer till den... usch

Och så sist men inte minst. Den självklara stjärnan för den riktigt gräsliga praktkärringen

Jag saknar ord för att beskriva hur oerhört dåligt jag hade mått om min svärmor haft en sån stjärna... jag vet inte om jag överhuvudtaget hade velat ha nåt att göra med hennes son... Gud hjälpe mej för den stjärnan och dess ägare.



originalet

Kommentarer
Postat av: Stefan W

HAha. skön kommentar!

2008-12-20 @ 00:31:05
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Stefan W

Om det ändå vore så väl..

2008-12-20 @ 00:36:55
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Julia

coola tolkningar^^

Ville bara lämna ett litet spår så du vet vem som läser din blogg:)

2008-12-20 @ 01:46:20
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: pinglan

Jag är helt klart den klassiska typen. RIKTIGA stjärnor ska det va!

2008-12-20 @ 13:09:02
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej, jag vill bara försvara halmstjärnan lite. Trots sin fulhet så tycker jag den sprider en fin julstämning och ger ett fint ljus. Och för några år sen hade jag en sån.....

2008-12-20 @ 13:41:59
Postat av: Julia

jasså? vad kul att höra. Hur kommer jag bli när jag blir stor då?:D haha, alltså hur är du?:P

Oj, ja fan för cancern, vimmelmamman kämpar och ger till och med andra folk energi, hoppas din syster kämpar lika bra hon!!

Kram

2008-12-20 @ 16:09:00
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0