Sladden som hämnades...

Det låg ett oerhört läskigt sladdtrassel bakom bänken där TVn och stereon stod. Varje gång någon i den stackars familjen dammsög, valde dom att antingen försöka komma årt så gott det gick utan att störa sladdtrasslet för mycket eller bara försöka undvika den där hemska vrån... Det var rysligt och ångestframkallande... Under två års tid skapade sladrasslet bara mer och mer hysteri  hos familjen och till slut tog mamman mod till sej och sa: Nu jävlar ska sladdtrasslet bort!!! Medan pappan avlägsnade två gigantiskt långa antennsladdar på sammanlagt mer än 20 meter samt en fördelardosa och 2 förlängningssladdar på sammanlagt tio meter, gav sej mamman iväg till elgiganten för att införskaffa 2 kortare antennkablar samt en kortare scartkontakt. 35 meter läskig sladd samt 2 fördelardosor ersattes med sammanlagt 5 meter sladd samt 1 fördelardosa. Familjen kände en triumferande seger över sladdtrasslet som i prydliga nystan förpassades till den kalla mörka vinden. Hahaha...

Hur det överhuvudtaget kunde bli så från första början, är idag en gåta men familjen kände sej nu märkbart lättad. Men ack den glädje som varar länge... Dagen därpå begav sej valda delar av familjen iväg för att införskaffa stans ståtligaste gran. Väl hemma med stans ståtligaste gran visade det sej att hämnden inte lät vänta på sej. Två femtedelar av julgransbelysningen hade gått i strejk. Hur pappan och mamman än försökte få den att lysa på alla fem kablarna, gick det inte. Detta var helt klart den värsta sorts kabelhämnd som kunde drabba familjen... det var förbryllande nog inte hela ljusslingan utan bara delar av den som lagt av och det hade ju så klart känts bättre om den strejkat totalt... Mamman besökte stans största butiker men kunde inte finna någon ljusslinga värd namnet utan måste i morgon bege sej den långa, farofyllda vägen till Vellinge för att på Vellingeblomman införskaffa en ny ljusslinga. Väl där kommer hon även att införskaffa ett nytt Yankee Candle med juldoft som pappan kommer att få huvudvärk av... Och så var det slut på den julefriden...

Åååh vad jag ääälskar dessa ljus!

Så om ni efter detta inte ser fler inlägg på min blogg, är jag antagligen invirad av min man i en halvtaskig ljusslinga och kan antagligen hittasas ute på spillepengen (stans soptipp) med ett Yankiee Candle brinnande bredvid mej med en lapp instucken mellan tänderna där det står "Omhändertages på egen risk"...

Kommentarer
Postat av: Julia

haha men det låter väl helt okej?:P

bara en liten grej.. tre söner. HMM hur går de?:D haha!

kram

2008-12-20 @ 23:20:22
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Julia

okej jag tror dig!!

Jo jag har faktiskt kommit över den fasen att inte vilja ha barn. Ja vill, MEN själva grejen att föda dom går jag och lider igenom NU. haha. usch! de är min mardröm just nu:P

2008-12-20 @ 23:38:49
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Alex

Hej! Älskar din profil, undrar om Söner har ärvt näsan? Gillar din humor.Alex

2008-12-21 @ 12:27:48
Postat av: pinglan

Åh, jag hatar kablar och sladdtrassel. Du skulle se under set här skrivbordet jag sitter vid! Hu!

2008-12-21 @ 12:28:34
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0