Plastgran?

Igår flög det plötsligt ur mej att jag tyckte att vi skulle investera i en plastgran i år. En sån där som inte barrar. En sån där man inte behöver vattna. Man sticker sej inte på den. Man kan njuta av den lite längre... Mannen och äldste sonen ryckte till och såg helt chockade ut. Deras blick fick mej att vakna till och inse att det inte ska vara någon plastgran. Jag tror lite grann att det var den manliga jaktinstinkten som plötsligt väcktes till liv. Dessa vuxna män, som borde vara ute och jaga för brödfödan, skydda flocken, hitta bättre boplatser, strida om ledarskapet sitter mest och slappar. På sin höjd handlar dom lite plastinpackat kött, bäddar rent i sängen och spelar poker för att hävda sin manlighet... Dom har ifråntagits sina största drifter och är för evigt förpassade till den skyddade verkstad vårt moderna, civiliserade samhälle utgör.

                                        

                                                
För att få dessa män i familjen att känna sej som riktiga karlakarlar ska jag i år låta dom få ge sej ut på jakt efter Malmös coolaste gran, kånka hem den, bereda den inför julfirandet (klä den) och sen vårda den ömt de 2 veckor den ska stå framme till allas glädje (oh vad vacker den är) och förtvivlan (fan nu stack jag mej igen jävla granhelvete). Sen ska dom i all ära även få flå (klä av) den och slakta den (såga upp den i mindre bitar).

Jag förstod på deras blick att det nog är fullt möjligt att jämföra Uppblåsbara Barbaras sexuella dragningskraft med en plastgrans förmåga att sprida julstämning...

Kommentarer
Postat av: Carina

Varför inte starta ett projekt "Rädda barnen" från plastgranar i jul. Vi börjar med en insamling av alla plastgranar. Därefter klipper vi ner alla grenar till lämplig längd och säljer dem som ryggkliare på den kommande Malmöfestivalen. Pengarna som vi får in skänker vi sen givetvis till "Rädda Barnen"

2008-12-14 @ 14:46:26
Postat av: woopsidaisy

carina är ett geni

2008-12-14 @ 15:36:34
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: pinglan

Det var tamejtusan den fulaste plast gran jag någonsin sett!

2008-12-14 @ 23:00:09
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Alina

Godnatt! :)

2008-12-14 @ 23:08:35
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Alina

jävlar bra jobbat!!

2008-12-15 @ 00:16:40
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Woopsidaysis mamma

Jag håller med pinglan. Kram Mamma

2008-12-15 @ 13:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0