ouäck...

Att vara magsjuk har sina för- och nackdelar... Nackdelarna behöver man nog inte älta nåt nämvärt... Man får ta det med jämnmod och se till att ha gott om toapapper och klorin hemma... Handsprit är inte heller fel. Jag har dessutom hört att vi människor som är så duktiga på att tvätta händerna efter toabesök, har en benägenhet att glömma tvätta tummen. Ja, du läste rätt. Tummetott blir sällan så ren som resten av kompisarna på handen och därmed vill jag nu upplysa er om att bara för att ni tror att ni har tummen mitt i handen, betyder det inte att den blir ren när ni tvättar den. Den sitter lite vid sidan om och kommer inte riktigt med i tvätten.

En liten fördel med att vara magsjuk under julhelgen är ju såklart att man inte ökar lika mycket i vikt. Man får inte i sej lika mycket julmat och det är ju bra...

Hela julfirandet med familjen har fullständigt spolierats och och jag är olycklig och deperimerad... Av ren tristess slog jag av en händelse på TVn och till min stora glädje visade dom Ingemar Bergmans storslagna film Fanny och Alexander. En av mina absoluta favoritfilmer i hela sin fem timmar långa härliga version. På 2an... Ingen reklam eller annat tjafs... I fem timmar... Utan paus... När man är magsjuk... ett par femminuterspauser för toa och thépauser hade inte varit brottsligt av SVT att lägga in. Under pausen kunde man ju visat anslagstavlan eller trailers för nyårsprogrammen eller nåt... Men jag ska inte klaga. Fem timmar Fanny och Alexander är underbart och hade jag varit frisk, hade vi haft en massa danskar här på julmiddag och jag hade missat allthop.

Tack Bergman

Kommentarer
Postat av: Bosse

God fortsättning trots allt. Du får väl försöka äta ikapp när lilla magen hänger med igen.

2008-12-26 @ 22:52:01
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Alex

Tummen upp för din blogg ,man vet aldrig vad man hittar på din sida next.Krya på dej och en god fortsättning önskar Alex.

2008-12-27 @ 14:38:31
Postat av: woopsidaisy

Tack Alex, vem du nu än är... har du nån blogg?

2008-12-27 @ 18:04:13
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Pyret

Jag instämmer med Alex, även om det är första gången jag är här. Återvänder gärna.

2008-12-28 @ 17:19:56
URL: http://bloggpyret.blogg.se/
Postat av: Pyret

Glömde ju skriva det jag hade tänkt skriva: Kul med positiva människor som kan se något bra även vid maginfluensa! Heder åt dig!

2008-12-28 @ 17:21:23
URL: http://bloggpyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0