Måndagar

Det är nåt speciellt med måndagar. Första dagen i veckan. Längsta dagen i veckan. Tröttaste dagen i veckan. Tråkigaste dagen i veckan. Det går 52 måndagar på ett år. Jag har genomlidit ca 2200 måndagar i mitt liv. Jag undrar hur det sett ut om jag rangordnat dem. Sämsta måndan först och allra, allra, allra - - - - - - - - allra sämsta måndan sist.

Det har ju varit en massa himla olika måndagar. Jag har haft ca 80 måndagar som bebis. Då brydde jag nog mej inte så mycket om vilken veckodag det var. Jag har haft ungefär 300 måndagar som trött tonåring. Det var pest att behöva gå upp på måndagmorgonen och konstatera att det händer ingenting ballare idag än att jag ska gå till skolan. Usch. Man borde ju fattat att man skulle placerat in veckans roligaste aktivitet på måndan.

Förutom när jag själv var bebis och måndagarna gled ganska obemärkt förbi, var dom faktiskt ganska diskreta även när jag var hemma med mina egna bebisar. Det blir ca 200 måndagar det med långa härliga morgnar med en mysig liten unge att ta hand om.

Sen återstår dom andra ca 1650 måndagarna som bara varit trista och grå. Fast jag har ju glömt alla Semestermåndagar! Det blir ca 100 stycken. Då har man ju oxå haft härliga sovmorgnar. Och man har inte ens haft sådär riktig koll på att det verkligen har varit måndag.


Boomtown Rats en måndag?

Dagens måndag har snart sniglat sej förbi och när den är över, kommer den aldrig mer tillbaka. Jag kommer inte att sakna den men den var ändå inte jättehemsk. Arbetsdagen var ganska behaglig utan några missöden. Jag kom hem från jobbet och möttes av kramar. Mannen lagar mat och ikväll är det CSI på TV. (Det är nästan det enda jag ser, förutom Desperata hemmafruar och IDOL, förstås.) Ja, det har ju varit en riktigt bra måndag trots allt. Kanske Måndagens inbillade fasor är ett hjärnspöke som Boomtown Rats planterade i mitt huvud på 80-talet med sin hit "I don't like mondays".


Kommentarer
Postat av: pinglan

Du, det var en himla massa måndagar!;)



Jo, du skulle komma hit å vara med på en fest nån gång! Du är så välkommen!:D

2008-12-08 @ 18:06:32
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Woopsidaisys mamma

Här får du tusen kramar kanske blir din måndag lite lättare,Undrar hur din syster har haft det idag? oron om henne gör alla mina dagar till måndagar.Din blogg sprider lite ljus i tillvarån.Puss mamma.Benny hälsar ,han gillar bara fredagar.

2008-12-08 @ 18:16:51
Postat av: pinglan

ja, det var ju det där med avståndet... Äh, i hjärtat är du med på allt som är roligt här:)Det blir väl bra?

2008-12-09 @ 01:09:41
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Bosse

Du glömmer väl inte att på måndag är det som längst till nästa måndag?



Andra kryddor i pepparkakorna - går det? Vi är så konservativa så jag vet inte om jag vågar. Kanske en liten test. :-)

2008-12-09 @ 11:05:50
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Weirdo

Håller helt klart med dig! Bra skrivet, själv tycker jag att de bör vara strängt förbjudna!

Postat av: Weirdo

Håller helt klart med dig! Bra skrivet, själv tycker jag att de bör vara strängt förbjudna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0