Imponerande!

Jag är en person som i allmänhet har väldigt dåligt tålamod. Det ska gå fort, bli bra med en gång och jag ska inte behöva göra samma sak två gånger. Det är därför jag äldrig stickar strumpor eller vantar. Man måste ju göra två lika dana! Å andra sidan var det väldigt länge sedan jag över huvud taget stickade något. En gång blev jag ombedd att sy fyra likadana pepparkaksgubbedräkter till en julshow. Jag kreverade nästan vid dräkt nr 2 och höll nästan på att dö vid dräkt nr fyra! Jag undrar hur jag hade blivit som morsa åt tvillingar...?

Jag beundrar människor som är utrustade med stort tålamod och vill visa några exempel på saker jag aldrig skulle drömma om att pyssla med.


En gång köpte jag ett kit med ballongpump och såna där figurballonger.
Alla i familjen satt flera kvällar och gjorde ballongfigurer. Dom blev dock ingenting i närheten av denna!


Någon fantastisk glasblåsare har gjort denna fantastiska bastuba som faktiskt går att spela på!


Vill man inte blåsa glas så kan man ju göra en Cinderella-Wagon av is!


Jag och yngste sonen är tokiga i GEOMAG! Men nåt sånt här har vi inte lyckats bygga. Dessutom har vi inte så här mycket Geomag. (dyrt).


Jag har en vision om att när jag blir pensionär, då ska jag lära mej knyppla. Några såna här fantastiska skapelser lär det dock inte bli.


Om Kaffe Fasett skulle få för sej att fria till mej, skulle han allt få ge mej det här täcket. Karln är ju otrolig!


Om min chef skulle ge mej i uppdrag att göra en sån här mosaik, skulle jag först känna mej hedrad... sen skulle jag nog gå och hänga mej.


Undrar vad man får i träslöjdsbetyg om man gör en sån här. MMMMMMMVG?


Att göra en mandala tar tid och kräver ett enormt tålamod. Resultatet är fantastiskt. Att sedan bara ösa ihop den borde vara förenat med ett mycket strängt straff! Nej, det är nog bara dom som är bästepolare med Dalai Lama som orkar stå ut med sånt här.


Jag tror inte jag imponerats av något i hela mitt liv som av denna skapelse. Men detta är antagligen resultatet av en extremt musikalisk ingenjörs fanatiska skapelselusta! Titta, lyssna och förundras!

Kommentarer
Postat av: pinglan

Tålamod? Vad är det? Något man borstar håret med?

2008-12-03 @ 00:58:23
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: pinglan

Hmmm, ja, det var ett skämt, förstås!:D Haha!

2008-12-03 @ 00:59:02
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Dyslexi

Av en slump, amnade jag på din blogg en dag då livet inte visade sin bästa sida och allt var trist, gråt och usch!Du fick mej att le,jag ler än.Vart får du allt ifrån?Är lite sur på dig,ty jag har slösat flera timmar på dina fina bilder och den underbara film, det känns som dom hoppande kullorna har invaderat min hjärna.Jag kan tyvär inte sy annars hade jag försökt och friad till dej. Hör du inte av mej mer så är jag på sykurs kram från Dyslexi

2008-12-03 @ 15:57:45
Postat av: pinglan

Svar: Absolut! Det är typ det värsta man kan säga!

2008-12-03 @ 22:34:38
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Sara

Hur fick du så att uppdateraknappen syntes? Läste på designadinblogg att den inte hade synts på din innan heller. Hur fick du fram den eller vad man ska säga? :)

2008-12-07 @ 23:04:21
URL: http://makenai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0