Förödande

Vi människor är allt bra dumma. Vi tror att vi kan bete oss hur som helst. Djuren förljer sina instinkter för att överleva. Varken mer eller mindre. Vi människor har lyckats göra oss av med alla våra instinkter och håller på att ta död på vår jord, våra djur och våra medmänniskor. För oss gäller inget "mer eller mindre". För oss gäller bara "mer eller ännu mer fast helst mest".

Allting är ju relativt. Man kan ju göra hemska saker mot andra som inte räknas som synd om syftet är gott.

Under Spanska inkvisitionen trodde man att tortyr var en god handling. Undrar vad IQ:n låg på hos dessa präster.

Alkohol i alla dess former är ju jättegott! Men vi vet ju alla vad som händer när man njuter för mycket och för ofta.

Jag vet inte vad jag skulle ta mej till om ett rattfyllo körde ihjäl nån av mina ungar, men jag hade antagligen hamnat i fängelse för det.

Cigaretterna saknar jag fortfarande efter 8 år som rökfri. En stor eloge till alla som slutat röka!

Och en stor spark i arslet till alla som fortfarande tjänar pengar på cigaretter.

Att ha massor med pengar är nog allas dröm.

Jag skulle själv inte ha något emot att vara äckligt rik.


Men på en enda miljonär går det en miljon som svälter. (När jag tänker efter nöjer jag mej med att vara lite halvfattig.)

Att ha mycket makt är jävligt viktigt för vissa. Kan man inte sno deras pengar kan man ju alltid släppa en bomb.

För det är ju det det hela handlar om - pengar och makt.



Och så har vi dom som föredrar att äta ihjäl sej.

Men om man nu är en sån där otroligt underbar, god människa som är ambitiös, arbetar, tar väl hand om sin familj och lever i ett fredfullt land, inte har några nämvärda laster och är till allmän glädje för andra borde ju allt vara frid och fröjd.

Nej då kommer den här och förstör alltihop. Det finns människor av alla sorter som drabbas av cancer. Den skiljer inte på rik eller fattig, god eller ond. Fy fan vad maktlös man är. Jävla skit!

Kommentarer
Postat av: pinglan

Wohooo! Jag har varit rökfri sedan.... Mars 2008. Snart ett år! Den här gången tänker jag aldrig mera börja. InshAllah. (om Gud vill)

2008-12-04 @ 00:01:34
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: dyslexi

Var på sykurs igår hos min syster mathilda,resultat en deppig, plåster prydd karl, som nu får redda på att han också måste sluta röka!Nej...  det kommer att ta tid och tårar , jag ger upp .Min favorit blogg kommer jag dock att följa.kram Dyslexi

2008-12-05 @ 13:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0