En buffelhjord sprang förbi...

Satt vid mitt köksbord i stilla morgonro och vickade med tårna när en stor buffelhjord sprang igenom mina grannars lägenhet. Vad kunde det annars vara? För det mullrade och skakade och jag blev faktiskt riktigt rädd. Och eftersom vi bor i ett 100 år gammalt hus med träbjälklag, var jag övertygad om att den där buffelhjorden skulle braka genom mitt tak med grannarna i släptåg. Det hade blivit jäkligt pinsamt för jag har ingen Gevalia att bjuda på. På radion snackade dom om ett jordskalv som mätte 4,7 på Richterskalan men hemma hos mej var det inget jordskalv, det var en Buffelhjord. Jag har ännu inte talat med mina grannar men jag tror dom mår bra. Dom röjjer nog upp buffelspillning ännu och skrubbar ullmattorna och sopar upp finporslinet...

Det slutar nog aldrig att förvåna mej hur könsuppdelat det är i leksaksaffärerna. Var på toys'r'us för att handla julklappar till släktens småbarn och höll till slut på att kräkas på denna nästan förnedrande indoktrinering. Och vad gör jag?

Vad jag borde ha gjort...
Jo jag tänder eld på stället och ställer mej utanför butiken med en stor banderoll och börjar skandera feministiska slagord. Polisen och brandkåren kommer och jag får sitta arresterad hela julen och min familj hatar mej...

                                
Vad jag naturligtvis gör...
Jag handlar tuffa grejjor och coola figurer till killarna och söta rosalila romantiska saker till tjejjerna. Alla klapparna ligger sen och tindrar under granen, alla är nöjda och glada och jag föraktar mej själv.

Om en vecka vid den här tiden ligger jag förmodligen i soffan och är så mätt att jag inte ens orkar trycka i mej en chokladmintkaka...


Kommentarer
Postat av: pinglan

Hoppas du inte fick tinnitus eller dylikt av buffelhjorden!:)

2008-12-17 @ 22:13:54
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: pinglan

nämen hövva!! Fast hellre en cool halvdöv kärring än en ocool inte alls halvdöv kärring. Eller hur?:D

2008-12-17 @ 22:52:36
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: pinglan

nämen hövva! Fast hellre en cool halvdöv kärring än en ocool inte alls halvdöv kärring, eller hur?:D

2008-12-17 @ 22:53:37
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: pinglan

Nämen, det blev 2! Va dumt!

2008-12-17 @ 22:54:29
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Bosse

Hmm, får nog undvika chokladmintkakan - det blir så mycket att städa. ;-)

2008-12-17 @ 23:12:04
URL: http://grabossen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0